XVIII „Lietuvos muzikologijos“ tomas į skaitytojų rankas iškeliauja keliais požiūriais pasikeitęs ir praturtėjęs. Į redakcinės kolegijos darbą įsitraukia trys tarptautiniu mastu pripažinti muzikologai, mokslininkai iš prestižinių mokslo centrų – Kembridžo universiteto, Liublianos universiteto ir Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos. Žurnalo puslapiuose ryškėja ir kitas pastarųjų metų muzikos tyrimus charakterizuojantis procesas. Tyrėjų gretas papildo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meno doktorantūros auklėtiniai, per studijas pajutę tiriamojo darbo potraukį. Jų įsiliejimas į muzikologų gretas ne tik patvirtina, kad trečiojoje menininkų studijų pakopoje Lietuvoje vykdomi ambicingi tyrimai, išplečiantys tradicines tematikas ir siūlantys naujų tyrimų metodų. Kaip tik „Lietuvos muzikologijos“ XVIII tome rasime nemažai Lietuvos muzikologijoje ir etnomuzikologijoje pirmą kartą iškeliamų tyrimo objektų ir taikomų analitinių prieigų. Vis dėlto naujasis tomas tęsia ankstesnes žurnalo sudarymo ir probleminės struktūros tradicijas. Jo turinį formuoja trijų tradicinių muzikologijos rūšių – teorinio diskurso, muzikos istorijos ir etnomuzikologijos – tyrimai, papildo ir tradiciniai priedai.
* * * * *
This latest, 18th volume of Lithuanian Musicology arrives into the hands of its readers altered and enriched on several levels. The editorial board has gained three new members, internationally renowned musicologists, scholars from prestigious scientific centres – the University of Cambridge, the University of Ljubljana and the Moscow State Tchaikovsky Conservatory. The pages of this edition also showcase another process that characterizes the latest research in the field of music: the researchers are joined by PhD students from the Lithuanian Academy of Music and Theatre, who during their studies felt the need to carry out investigative work. Their presence among musicologists not only proves that in Lithuania there are ambitious researches carried out in the third level of studies, broadening traditional subjects and offering new methods of investigation. In the 18th volume of Lithuanian Musicology we shall discover study objects and analytical approaches that are presented for the first time in the context of Lithuanian musicology and ethnomusicology. Still, the new volume is continuing earlier traditions of magazine compilation and problematic structure. Its contents are formed around the research of the three conventional branches of musicology – theoretical discourse, music history and ethnomusicology – which is also complemented by traditional supplements.
Straipsniai
- Pratarmė / Foreword
-
Gražina DAUNORAVIČIENĖ.
Muzikos teorijos diskurso atsinaujinimas vėlyvojo socializmo Lietuvoje: modernėjimo procesas ir profesinės partnerystės tinklas / The Battle for New Music in Lithuania of Late Socialism: The Process of Modernization and Network of Intercultural Partnership -
Sigitas MICKIS.
Kūrybingumo fenomeno muzikos kompozicijoje tyrimo teorinis modelis / Research of Creative Phenomena in Music Composition: Theoretical Model -
Katarzyna BARTOS.
Modernity in Polish Music: Mity by Karol Szymanowski and Caprices by Ludomir Michał Rogowski / Modernizmas lenkų muzikoje. Karolio Szymanowskio „Mity“ ir Ludomiro Michało Rogowskio „Kaprisai“ -
Paulina NALIVAIKAITĖ.
Transtekstualumo funkcijos Onutės Narbutaitės operoje „Kornetas“ (2012) / The Functions of Transtextuality in Onutė Narbutaitė’s opera Cornet (2012 -
Rita MAČILIŪNAITĖ-DOČKUVIENĖ.
Muzikos diskursas postdraminiame teatre / The Musical Discourse in the Postdramatic Theatre -
Andrius MASLEKOVAS.
Skambesio kokybės artikuliacija sonorinių struktūrų daryboje / Articulation of Sound Quality in the Construction of Sonoric Structures -
Antanas KUČINSKAS.
Akustinė ekologija ir aplinkos garso menas: kontekstas, idėjos, raida / Acoustic Ecology and the Soundscape Art: Context, Ideas, Development -
Laima BUDZINAUSKIENĖ, Alicja DACEVIČ.
Vilniaus pranciškonų ordino muzikinio gyvenimo atspindžių šaltiniai ir jų komentarai. Pajamų ir išlaidų registracijos knygos / Musical Life of the Franciscan Order in Vilnius: Sources of Reflections. Income and Expenses Registration Books -
Girėnas POVILIONIS, Rima POVILIONIENĖ.
Dveji Vilniaus pranciškonų bažnyčios barokiniai vargonai: autentiškumo ir autorystės aspektai / Two Pipe Organs from Vilnius Franciscan Church in the Context of Authenticity and Authorship -
Ivan KUZMINSKYI.
History of the Origin of the Bogurodzica Song. A Musical Monument of 1407 / Giesmės „Bogurodzica“ kilmė – 1407 m. muzikinis paminklas -
Rasa MURAUSKAITĖ.
Naujoji muzikologija ir senoji muzika: dekonstrukcijos taikymas Valentino Bakfarko (1506?–1576) Fantazijų Nr. 1 ir Nr. 2 meninio teksto perskaitymui / New Musicology and Early Music: Application of Deconstruction on the Reading of Musical Text of Fantasies No. 1 and No. 2 by Valentin Bakfark (1506?–1576) -
Toma ČEPAITĖ.
Gyvųjų ir mirusiųjų komunikacija lietuvių dainuojamojoje tradicijoje: raudų tyrimas / The Communication Between the Living and the Dead in Lithuanian Singing Tradition: Lament Research -
Gaila KIRDIENĖ.
Sugrįžimas prie tradicinės lietuvių šokių muzikos JAV lietuvių bendruomenėse: trečios kartos smuikininko Dovydo Pivoriūno atvejis / Returning to Traditional Lithuanian Dance Music in Lithuanian Communities of the USA: Case Study of a Third Generation Fiddler Dovydas Pivoriūnas - Priedas / Supplement
-
Vida UMBRASIENĖ.
Skambančios struktūros: muzikos vaidmuo žmogaus proto evoliucijoje / Sounding Structures: The Role of Music in the Evolution of the Human Mind -
Dalia URBANAVIČIENĖ.
Tradicinė polifonija ir polifoninė tradicija – šimtmečio kaita / Traditional Polyphony and Poyphonic Tradition - Apie autorius
- About the authors