Šis leidinys yra proginis ir skiriamas prof. habil. dr. Algirdo Jono Ambrazo 70-mečio jubiliejui. Siūloma knyga bei jos priedas sudaryti iš mokslinių straipsnių, perskaitytų Ketvirtojoje tarptautinėje muzikos teorijos konferencijoje, surengtoje 2004 m. balandžio 22–24 d. Vilniuje, tema „Muzikos komponavimo principai. Istorinės sklaidos aspektai“. Konferencijos intencija – kuo išsamiau ir visapusiškiau pagvildenti Lietuvos muzikos istorijos patronui artimus probleminių tyrimų aspektus – nemaža dalimi lėmė konferencijos potemių pasirinkimą: 1) senoji ir naujoji kompozicija, 2) įvairių epochų muzikos teorijos ir istorijos koncepcijos (sistemos) apie komponavimo principus, 3) nacionalinės muzikologų ir kompozitorių mokyklos kartų ir šimtmečių sandūroje.
Articles
- Preface
- Pratarmė
-
Daiva Rokaitė-Dženkaitienė.
Principles of Composition ant the Structure of Musical Space in Renaissance Polyphony -
Tiina Koivisto.
On Musical Syntax and the Total Chromatic -
Margarita Katunyan.
Adorno and Minimalists -
Marius Baranauskas.
Orchestras in the World Musical Cultures. Methodological Analytical Possibilities of Comparison -
Mattias Lundberg.
Tracing an Ontology of Voice-leading in Fifteenth-Century Counterpoint Regulation -
Haiganus Preda-Schimek.
Analytical Terminology and Compositional Thinking in Music Theory between 1750 and 1840 -
Mart Humal.
Counterpoint and Musical Form: some Remarks about Schenkerian Backgrounds -
Rimantas Janeliauskas.
Interpretations of Composing Factors in the 20th Century Conceptions of the History of Music -
Mirjana Veselinovic-Hofman.
Do National Schools of Musicologists Exist?