Ši mokslinių straipsnių rinktinė – periodinis leidinys, skirtas kelti ir tyrinėti aktualius muzikos komponavimo klausimus. 23-iojo Muzikos komponavimo principų tomo tema – nacionalumas versus globalumas. Pažymėtina, kad postmodernioje šių laikų visuomenėje nacionalumo konceptas kelia plataus spektro diskusijų. Etninė muzika daugelį amžių buvo viena pagrindinių tautinės muzikos sričių, o dabartinėje visuomenėje skirtingų tradicijų apraiškos kultūriniuose tekstuose kelia nemažai probleminių klausimų: kvestionuojamas, pavyzdžiui, paties identiteto koncepto validumas, disonansai tarp etninių ir kultūrinių tapatybių, vienų etninių ir (ar) kultūrinių grupių viršenybė kitų atžvilgiu vs. darnus jų sambūvis, autentiškų apraiškų vs. kultūrinių apropriacijų problematika ir t. t. Vadinasi, nacionalumo ir globalumo sąveika tampa kaip niekad aktuali. Taigi žurnalo rengėjams rūpi ieškoti sąlygų ir plotmių, leidžiančių etninės muzikos gaivalui skleistis XXI amžiuje, taip pat atrasti įvairių nacionalumo ekvivalentų posttautinės eros muzikoje.
Straipsniai
- Pratarmė / Foreword
- 1 Nacionalumas versus globalumas: teorinės, filosofinės ir istorinės perspektyvos / National versus Global: Theoretical, Philosophical, and Historical Perspectives
-
Ramūnas Motiekaitis.
The Spectrum of (National) Identity: Some Philosophical Considerations -
Eglė Gelažiūtė-Pranevičienė.
Traditional Lithuanian Culture in Today’s Musical Scene: Cultural Correspondence and Experiential Matrix -
Miloš Zatkalik.
Microtonality in Serbia: A (Paradoxical) Mediator between the National and Global - 2 Nacionalumo ir globalumo sąveika: atvejų analizės / Interaction between the National and Global: Case Studies
-
Aare Tool.
Heroic Melodramas Kalevipoeg’s Dream and The Epilogue of Kalevipoeg by Rudolf Tobias: Background and Compositional Strategies -
Santiago Guerra Fernández.
Harmonizing Identities: Jewish Composers and the Cultural Fusion of Tango in Interwar Poland’s Third Space -
Arthur Kaptainis.
Pomp and Canadian Circumstance: Sir Ernest MacMillan’s Cortège Académique -
Manuel Domínguez Salas.
The Link between Julio Estrada’s Theory of Continuum with Different Theories and Musical Currents from Ancient Greece to the 21st Century -
Gvantsa Ghvinjilia.
The Interplay of National and Global in Georgian Music: Josef Bardanashvili’s Songs of Wine & Love as a Case Study - 3 Kūrėjo perspektyva / From the Perspective of the Creator
-
George Holloway.
Composition as an Extension of Ethnomusicology: The Channelling of Traditional Gestures and Embellishments of Six Schools of Guzheng Playing in Hook for Solo Guzheng, and the Possible Role of Machine Learning as an Extension of “Transcription” in Compositional Practice -
Manos Panayiotakis.
Cultural Elements of Crete in Contemporary Composition -
Marius Baranauskas.
Combining the Principles of Symphony and Gamelan Orchestras in Marius Baranauskas’ Work Alrediph - Apie autorius / About the authors