30 metų nuo trumpojo XX amžiaus pabaigos yra pakankama distancija norint išgvildenti ir įvertinti istorija tapusius pokyčius. „Dainuojanti Baltijos revoliucija“ – „revoliucija su daina ir šypsena“ (Heinz Valk 1988) – gerai žinomas kultūrinės saviraiškos pavyzdys, paskatinęs politinę ir meninę kaitą. Žurnalo tematinis centras – muzikos pokyčiai iki 1990 metų ir po jų įvairuojančiuose kultūriniuose, socialiniuose ir politiniuose kontekstuose. Neapsiribojant Baltijos šalių regionu, muzikos transformatyviai galiai analizuoti pasitelkiami Europos ir kitų kontinentų kūrybos atvejai bei muzikos sąjūdžiai.
* * * * *
Thirty years after the short twentieth century offers sufficient distance to explore and evaluate the changes that have become history. The Singing Baltic Revolution – “a revolution with a song and smile” (Heinz Valk 1988) – is a well-known example of cultural self-expression that has led to political and artistic change. The thematic focus of the journal is the changes in music before and after 1990 in diverse cultural, social, and political contexts. In the Baltic region and beyond, the transformative power of music is analyzed using cases of music composition and musical movements in Europe and other continents.
Articles
- Pratarmė | Foreword
-
Gregor POMPE.
Eclectic-pluralist Methodology and the Local, “Small” History of Twentieth-century Music | Eklektinė-pliuralistinė metodologija ir lokali „mažoji“ XX a. muzikos istorija -
Heli REIMANN.
Soviet Administrative Practices in Culture: The Example of the Tallinn’67 Jazz Festival | Sovietinė kultūros administravimo praktika: 1967-ųjų Talino džiazo festivalis -
Jūratė KATINAITĖ.
Operos solistas epochų sandūroje | The Opera Singer at the Crossroad of Epochs -
Nana SHARIKADZE.
Georgian Unofficial Music as a Fact of Musical Resistance | Gruzijos neoficialioji muzika kaip muzikinio pasipriešinimo veiksnys -
Danutė PETRAUSKAITĖ.
Vytautas Laurušas's Worldview as Reflected in His Activity and Letters to Jeronimas Kačinskas | Vytauto Laurušo pasaulėžiūros atspindžiai jo veikloje ir laiškuose Jeronimui Kačinskui -
Iván César MORALES FLORES.
A “Special Period in Times of Peace”: Emergence, Exodus, and Evasion on the Cuban Music Map of the 1990s | „Ypatingasis taikos meto laikotarpis“. Iškilimas, emigracija ir laviravimas XX a. paskutinio dešimtmečio Kubos muzikiniame žemėlapyje -
Eva VIČAROVÁ.
The Czech Lands and Sacred Music Before and After 1989 | Čekų žemės ir sakralinė muzika prieš 1989-uosius ir po jų -
Jānis KUDIŅŠ.
The Rock Opera Lāčplēsis (Bearslayer, 1988): Symbolic Meaning in the Historical Change Process and the Cultural Memory of Latvia | Roko opera „Lačplėsis“ („Lāčplēsis“; „Lokiažudys“, 1988): simbolinė reikšmė istorinių įvykių procese ir Latvijos kultūrinėje atmintyje -
Ingrida ALONDERĖ.
New Media in Choral Practice: Virtual Choir as a Prophet of the New Reality | Naujosios medijos ir chorinė praktika: virtualus choras kaip naujosios realybės pranašas -
Charris EFTHIMIOU.
Hans Werner Henze’s “False” Echoes from his Oratorio The Raft of the Medusa (1968): A Music-Analytical Approach | „Deformuoto aido“ komponavimo strategija Wernerio Henze’ės oratorijoje „Medūzos plaustas“ (1968): muzikinė-analitinė prieiga -
Levon HAKOBIAN.
The Dialectics of Serial Rhetoric and Narrativity in the Masterpieces of the Darmstadt Classics | Serializmo retorikos ir naratyvumo dialektika Darmštato klasikų kūriniuose -
Kirill SMOLKIN.
Čiurlionis’s Musical and Pictorial Harmony: A Complex Approach | Kompleksinis požiūris į harmonijos aspektą M. K. Čiurlionio muzikoje ir tapyboje -
Oleksandr PEREPELYTSIA.
From New Forms of Notation to Theatricized Performance Gesture: The Creation of Emotional-Figurative Contexts of Modern Piano Music | Nuo naujų muzikos notacijos formų iki teatralizuoto atlikimo gesto: emocinių-vaizdinių kontekstų kūrimas šiuolaikinėje fortepijoninėje muzikoje -
Kristina Luna DOLININA.
“Who Is Your Guru?” Traditional Knowledge Transmission and Changing Institutional Setting in Kathak Dance Education | „Kas yra tavo mokytojas?“ Tradicinė žinių perdava ir kintanti Kathak šokio edukacijos sistema -
Karolina ŠALTMIRYTĖ, Rima POVILIONIENĖ.
Kai oktavoje skamba daugiau kaip dvylika garsų. XX a. 7–9 deš. Lietuvos kompozitorių muzikos fragmentai | If the Octave Consist of More than Twelve Tones. Fragments of Lithuanian Music of the 1960s-1980s - Apie autorius | About the authors