Ši mokslinių straipsnių rinktinė – tai periodinis leidinys, skirtas kelti ir tyrinėti aktualius muzikos komponavimo klausimus. 22-ojo Muzikos komponavimo principų tomo tema – komunikacijos aspektai. Kompozicijos principų individualizacija ir pliuralistinių koncepcinių ekosistemų įsigalėjimas pasaulinėje šiuolaikinės muzikos scenoje neišvengiamai kelia komunikacijos iššūkių. Atrodo, kad dabar labiau nei bet kada anksčiau muzikinis
diskursas yra susiskaidęs į daugybę komunikacinių erdvių – sociokultūrinių burbulų, kuriuose internalizuoti intelektiniai įrankiai lemia tam tikrą kolektyvinį supratimo būdą. Dėl skirtingų komunikavimo intencijų atsiranda techninių raiškos priemonių įvairovė, ir atvirkščiai – techninių ir raiškos priemonių plėtotė įkvepia skirtingus komunikacijos būdus ir objektus. Temoje natūraliai slypintis daugialypiškumas suponuoja bent keletą jos nagrinėjimo perspektyvų: tai konceptuali kompozicijos idėja ir (arba) paskirtis; kūrinio koncertinė erdvė; technologijų pasitelkimas; atlikėjo interpretacija; publikos recepcija. Šiuos ir kitus aspektus leidinyje nagrinėja skirtingoms sociokultūrinėms terpėms atstovaujantys muzikologai ir kompozitoriai iš įvairių šalių (Lietuvos, Lenkijos, Sakartvelo, Serbijos, Graikijos, Vokietijos, Austrijos, Ganos, JAV).
Straipsniai
- Pratarmė / Foreword
- 1 Komunikacija kaip neatsiejama muzikos dedamoji: teoriniai, istoriniai ir tarpdisciplininiai požiūriai / Communication as an Inherent Constituent of Music: Theoretical, Historical, and Interdisciplinary Approaches
-
Miloš Zatkalik.
Musical Communication between Niklas Luhmann and Gilles Deleuze, or How Djuro Zivkovic Melts the Walls -
Sigitas Mickis.
Intoning Compositional Elements of Music (Part 2) -
Manuel Domínguez Salas.
Graphicacy: Imagining, Creating, and Interpreting a Musical Work through Images - 2 Santykis tarp kūrybinio proceso ir komunikacinių erdvių / The Relationship between the Creative Process and Communicative Spaces
-
Alastair White.
“Speaker For The Dead”: Composition As Speculative Archaeoacoustics -
Stephan Lewandowski.
Communication between the Present and the Past. Multi-Referentiality in György Kurtág’s HOMMAGE à R. Sch., Op. 15d -
Radoš Mitrović.
“Listening is a Performative Act”—Case Study of David Helbich -
Gvantsa Ghvinjilia.
Eka Chabashvili’s Symphony-exhibition Khma—the New Compositional Paradigm - 3 Šiuolaikiniai komunikaciniai stimulai nacionalinės muzikos raiškai / Contemporary Communicative Stimuli for the Emergence of National Music
-
Dina Lentsner.
Ēriks Ešenvalds as a (Post)Feminist? Communicating Body in Legend of the Walled-In Woman -
Nana Amowee Dawson.
Kwadehyewa: Inviting Cross-cultural Dialogue -
Kalliopi Stigka.
The “Mikis Theodorakis Phenomenon.” From the Music Score to the After-Concert: A Unique “Channel of Communication” - Apie autorius / About the authors