Šis leidinys yra sudarytas iš pranešimų, perskaitytų IX tarptautinėje muzikos teorijos konferencijoje „Muzikos komponavimo principai: orkestras kaip fenomenas“, vykusioje 2009 m. balandžio 20–24 d. Vilniuje.
Konferencijos rengėjai – Lietuvos muzikos ir teatro akademija bei Lietuvos kompozitorių sąjunga.
Penkiolika pranešimų, kurie sudaro šį leidinį, perskaitė muzikologai ir kompozitoriai iš šešių šalių (Norvegijos, Rusijos, Austrijos, Graikijos, Prancūzijos ir Lietuvos).
Prelegentai aktyviausiai atsiliepė į tris konferencijos programoje numatytas potemes:
1. Orkestrinio mąstymo sąvokos. Orkestro tembrinės galimybės;
2. Orkestras kaip kultūrinė tradicija;
3. Istoriniai orkestro evoliucijos ženklai.
Articles
- Pratarmė
- 1 Orkestrinio mąstymo sąvokos. Orkestro tembrinės galimybės / Orchestral Conceptions. Timbre Possibilities of Orchestra
-
Ertugrul Sevsay.
The Factors Defining the Orchestral Colour or Timbre -
Mantautas Krukauskas.
Electronic Instruments and Computer Technologies in Contemporary Orchestra -
Antanas Kučinskas.
The New Technologies Orchestras: Between Innovation and Simulation -
Elvio Cipollone.
Orchestrating Nature - 2 Orkestras kaip kultūrinė tradicija / Orchestra as a Cultural Tradition
-
Marius Baranauskas.
Principles of Structural Organization of Gamelan Orchestra as an Alternative to Orchestra in European Culture -
Kalliopi Stiga & George Karagiannis.
Eastern and Western Music Meeting the Greek Orchestra under the Sound of "Bouzouki" -
Csilla Pethö-Vernet.
Constancy and Variability within 19th Century Hungarian Gypsy Orchestras: Instruments, Sounds and Timbres -
Violeta Tumasonienė.
The Importance of an Orchestra in Modern Lithuanian Music on Holy Scripture Motifs - 3 Istoriniai orkestro evoliucijos ženklai / Historical Signs in the Evolution of Orchestra
-
Svein Hundsnes.
Tchaikovsky’s Orchestral Style -
Olga Sakhapova.
Sounding Space in Claude Debussy’s Orchestra -
Anton Rovner.
The Orchestral Musical Style of Alexander Scriabin as Demonstrated by his Unfinished ‘Prefatory Action’ -
Igor Vorobyev.
The Symphonic Anti-utopia as a Conscious Necessity. (Certain Features of Soviet Symphonic Composition of the 1920s and Early 1930s on the Example of Gavriil Popov’s First Symphony) -
Svetlana Barkauskas.
Interaction of Orchestral Groups in Vytautas Barkauskas’ Symphonic Music -
Linas Balčiūnas.
Orchestral Works of Lithuanian Composers of the 21st Century -
Gaël Navard.
Composing Open Forms for Orchestra. From Morton Feldman’s Intersection #1 (1951) to Henri Pousseur’s Les Fouilles de Jéruzona (1995) - Autoriai / Authors