„Lietuvos muzikologijos“ XVII tome baigiami publikuoti 2014 m. spalį Vilniuje vykusios tarptautinės konferencijos „Muzikinio modernizmo tapsmas Rytų Europoje (1900–1940): parataksinio komparatyvizmo požiūris“ tyrimai. Šio tomo autoriai žvelgia į plačią tradicijų, identitetų ir modernėjimo procesų įvairovę Lenkijoje, Slovėnijoje, Rusijoje, Lietuvoje, Čekijoje ir kitur. Tyrėjai renkasi išskirtines ryškumo zonas, rikiuoja analizės židinius ir siūlo sutelkties būdus.
Straipsniai
-
Jonas Bruveris.
Modernity in Music Culture of the Independent Lithuania: Reception and Yearning -
Gregor Pompe.
Slovenian “Early Modernism” – Methodological, Terminological, Historiographical and Axiological Dilemmas -
Lidia Melnyk.
Zerspaltene Objektivität: Zur Entwicklung der Sprache der Moderne in der Musikkritik nach 1900 (Am Beispiel der Betrachtungen über „Junges Polen“ in der polnischen und deutschen Presse – die Konsonanzenforschung) -
Małgorzata Janicka-Słysz.
Karol Szymanowski and his “Modernist Romanticism” -
Rūta Stanevičiūtė.
Jurgio Karnavičiaus simfoninė poema „Ulalume“ (1916–1917): stilistiniai kodai ir kultūrinis kontekstas -
Anna Fortunova.
Surrealismus im Schaffen Dmitri Schostakowitschs. Modernisierung der Ballettgattung am Beispiel von Bolzen (1931) -
Jacques Amblard.
1936 comme parataxe de divers «succès totalitaires» -
Levon Hakobian.
The Modernist Trend in Soviet Russian Music Between the Wars: An Isolated Episode or a Part of Big Current? -
Igor Vorobyov.
Features of Utopia and Anti-Utopia in the Music of Alexander Mosolov of the 1920s and Early 1930s -
Charris Efthimiou.
On the Instrumentation of Bass and Melody Line in Leoš Janáček’s Late Chamber Music (1923–1926). Similarities and Differences with Other Chamber Works of Eastern and Western Europe -
Nadezhda Petruseva.
About Two Tendencies of Modernization of Rhythm: Eastern Europe (Stravinsky, Shostakovich) and Others (Cage, Boulez) -
Daiva Račiūnaitė-Vyčinienė.
Lietuvių liaudies daugiabalsio homofoninio dainavimo įvairovė: naujos klasifikacijos metmenys -
Daugailė Glinskienė.
Giedojimo samprata giedotojų pasakojimuose -
Margarita Moisejeva.
Krikščionių ortodoksų (stačiatikių) giedojimo „lietuviškumo“ apraiškos -
Priedai
-
Gabrielė Kondrotaitė.
Pagaliau – mažoji Lietuvos fortepijono pedagogikos enciklopedija -
Jonas Bruveris.
Apie žvalgymą ir įžvalgas - Apie autorius
-
Gabrielė Kondrotaitė.