Šis leidinys yra sudarytas iš mokslinių straipsnių, perskaitytų VIII tarptautinėje muzikos teorijos konferencijoje „Muzikos komponavimo principai: muzikos archetipai“, surengtoje 2008 m. balandžio 23–25 d. Konferencijos rengėjai – Lietuvos muzikos ir teatro akademija bei Lietuvos kompozitorių sąjunga.Dvidešimt pranešimų, kurie sudaro šį leidinį, perskaitė muzikologai iš dešimties šalių (Rumunijos, Estijos, Jungtinės Karalystės, Rusijos, Graikijos, Serbijos, Prancūzijos, Lenkijos, Brazilijos, Lietuvos).Prelegentai aktyviausiai atsiliepė į tris konferencijoje numatytas potemes: 1) archetipo sąvoka ir teorinės koncepcijos (požiūriai, ištakos, plėtotė); 2) archetipai ir nacionalinis muzikos savitumas. Etnomuzikos archetipai; 3) archetipų apraiškos šiuolaikinėje muzikos komponavimo praktikoje (XX–XXI a.).
Straipsniai
- Pratarmė
- Foreword
- Archetipo sąvoka ir teorinės koncepcijos (požiūriai, ištakos, plėtotė) / Conceptions and Definitions of Archetype (Outlooks, Sources, Development)
-
Rastko Jakovljević.
Encoding the Archetype: The Cases of Repetition and Contrast in Music -
Pavel Puşcaş.
Symbolic Connotations of the Tonalities – are these Archetypes? -
Pavel Puşcaş.
Archetype, Anarchetype and Eschatype in the Dynamics of Musical Style -
Mart Humal.
The Voice-Leading Matrix as an Archetype of Tonal Counterpoint -
Panayiotis Demopoulos.
‘The Third Song’ – Anonymity as an Avant-garde Archetype -
Igor Vorobyev.
The Avant-garde as a Prototype of Totalitarian Art (Sketches of the History of Russian Musical and Non-Musical Avant-garde) -
Margarita Katunyan.
Structural Archetypes in Composition: Monteverdi, Mozart, Martynov -
Kostas Chardas.
Old Ideas in New Contexts: the Presence and (Re)interpretation of Tonal Archetypes in 20th-century Music -
Elvio Cipollone.
The Sound of Silence - Archetipai ir nacionalinis muzikos savitumas. Etnomuzikos archetipai / Archetypes and a National Identity of Music. Ethnomusical Archetypes
-
Kalliopi Stiga.
Musical Archetypes and the “Greek Musical Character” through Time… -
Rimantas Janeliauskas.
Prognostic Criteria of M. K. Čiurlionis‘ Spontaneous Musical Cycle -
Zlata Marjanović.
“Full Voice” Songs of Montenegro Seacoast and Hinterland -
Daiva Račiūnaitė-Vyčinienė.
The Archetypical Structure of Lithuanian Folklore Rhythms: from Sutartinės to Feasting Songs -
Rimantas Astrauskas.
Archetypes in Lithuanian Traditional Music: Intoning Aspect - Archetipų apraiškos šiuolaikinėje muzikos komponavimo praktikoje (XX–XXI a.) / Manifestation of Archetypes in Composing Practise of Contemporary Music (20th–21st c.)
-
Bogumiła Mika.
Bogurodzica – as an Archetype for Polish art Music of the 20th Century -
Liduino Pitombeira, Luciana Gifoni.
Compositional Archetypes, National Identity and Geometric Symbolisms -
Rimantas Janeliauskas.
The Relationship of the Composer with a Melodic Archetype in B. Bartók’s Work -
Gražina Daunoravičienė.
The Verbal Text as a Compositional Prototype and Inspiration: “Cum essem parvulus” by O. di Lasso and R. Mažulis -
Ewa Kowalska-Zając.
The 20th Century Polish Composers towards the String Quartet Archetype -
Gaël Tissot.
François Bayle’s Music: Archetypes and Visual Thinking - Autoriai / Authors