-
Julian Johnson.
Rethinking Musical Space -
Mart Humal.
On Modernism in Estonian Music (1900–1940) -
Aare Tool.
Aspects of Octatonicism in the Music of Eduard Oja -
Kerri Kotta.
Eduard Tubin: Symphony No. 2 The Legendary as Two-Dimensional Cycle -
Jānis Kudiņš.
Modernism as a Marginal Phenomenon in the Context of National Musical Culture: Some Local Historical Experiences in Latvia between the Two World Wars -
Jūlija Jonāne.
View on Vocal Compositions by Jānis Zālītis as a Phenomenon of New Modernistic Demands within Latvian Musical Culture -
Diana Zandberga.
Some Aspects of Innovative 20th Century Compositional Techniques in the Texture of Latvian Piano Music -
Lyubov Kyyanovska.
Der Sezessionsstil in der ukrainischen Musik Galiziens in den 10er–30er Jahren des 20. Jahrhunderts -
Olga Kushniruk.
Impressionism in Ukrainian Music -
Lidia Ader.
Parallel History of Russian Musical Avant-garde -
Edvardas Šumila.
Filosofiniai naujosios muzikos sampratos aspektai Thomo Manno romane „Daktaras Faustas“ ir Theodoro W. Adorno „Naujosios muzikos filosofijoje“ -
Danutė Kalavinskaitė.
Šiuolaikinės religinės lietuvių muzikos sąsajos su tradicija – sacrum reikšmių lobynu -
Nina Gerasymova-Persydska.
Duration of Stay as Phenomenon of Music from the Second Half of the 20th to the Beginning of the 21st Centuries -
Tania Berkovič.
«Ящер» как песенно-игровая форма зимнего периода в календарно-земледельческой традиции белорусов -
Iryna Klymenko.
Wedding Songs with the 5+5+7 Verse as a Marker of a Slavonic-Balt Early Traditional Macro-area -
Priedai
-
Darius Kučinskas.
Natų leidyba ir prekyba Kaune po 1990 m. -
Laima Budzinauskienė.
Gyvenimo tikslas – tarnystė lietuvių egzodo muzikinei kultūrai -
Mykolas Bazaras.
Semiomuzikologija – su meile Lietuvai. XXI a. muzikos atlikimo meno diskursas -
Jonas Vilimas.
Laudatio Professori Joanni - Apie autorius
-
Darius Kučinskas.